onsdag 27 juli 2011

Fiske

Igår var det dags för årets fiske, men det var bara Loke och Kevin som orkade hänga med, vi sågs kl.7.00 , och det var eb strålande vacker morgon , kanske för varmt för att det skulle nappa . Men det är ju skönt att bara vara ute, ingen hund med så jag var uppe halv sex och cyklade med Tuva i 40 min innan så hon klarade sig några timmar.Vi fick inte så mycket fisk , ungarna fick tre små abborrar var, jag fick en och Jenny en. Men det gör inget det är själva grejen som räknas.Vi käkade medhavd matsäck och på promenaden hem så visade Bengt oss var det legat en gravkammare från Stenåldern! Efter det så badade och åt vi lunch , pizza och kebabtallrik. Ikväll har vi tävlat , dock bröt jag , kände att Tuva inte var glad, vi fick visserligen 7,5 p på fria följet , läggand under gång gör ju Tuva alltid så snabbt så även ikväll MEN satte sig upp direkt och då bröt jag då jag vet att hon inte hoppar så vi behöver alla poäng vi kan få. Nu har jag analyserat vad som hänt och kommit fram till att det är hopphindret som gör henne låg och att hon inte utför andra moment som hon brukar. Jag har ju tränat henne att försöka komma över rädslan för hindret genom att sitta med henne intill och att hon kan sitta nära utan att det händer något. Men nog ingen bra ide alls, det gör tror jag att hon blir så stressad och rädd att hon inte längre tycker att det är roligt på planen. Och vi som kommit med på Appellen i Nora , hur ska det gå? Får gå in för att bara leka , träna och ALDRIG träna att hon ska hoppa eller sitta intill hindret . Hon ska bli trygg i att hon inte behöver vara intill eller nära hindret, Det måste ju finnas på planen men vi använder det inte, synd att hon lägger på sig så och har såna minnesbilder. Så någon Elithund lär det aldrig bli , nu har jag som mål att långsamt få Tuva att tycka träningen är rolig igen , för det har hon tyckt innan , annars får det bli sällskapshund .Grattis till Yvonne och Viva som tävlade och fick sitt tredje första pris i tvåan. Nu kommer det lite bilder från gårdagen Gravkammaren