onsdag 6 juli 2011

När semester??? Längtar!!!!

Suck , Onsdag morgon, vad sakta det går innan man har semester.......
Vi tränar iallafall på Tuva och jag. Har faktiskt varit bra med att lägga spår nästan varje dag, Tuva gillar det och har drag nu . Igår så var syrran och jag på brkarbyfältet och lade spår, Tuva hade jättebra tempo ut och vad säer jag till Gunsan som gick och kollade: Nej hon går för långt åt vänster! Jag hade tagit riktmärke på staket gavel, som TUR var var jag tyst den här gången och följde hunden för vem hade koll på rätt gavel? Jo Tuva såklart! Jag är hopplös. Tuvis var jätteduktig för spåret gick omväxlande på gräs, spån, torrmark med bara jord och brädor som någon slängt ut, men hon klarade det jättebra! Gunsan hade lagt varsitt spår till Kasta Gullgamlingen , 13 år!!!! och Yatzy, som fixade sina spår bra med tanke på att dom gick på grusväg ibland där motorcykelkörare hade övningskört, duktigt! På em så träffades LenaW med Märta och Anneli med Lotus och jag och Tuva för spår igen , jag ville bara göra ett motivationsspår åt Tuva, tack Lena för att du gick och lade dig bland myggen, Det funkade jättebra. Så nu ska vi imorgon göra ett till motivationsspår med syrran och sedan träna ett lydnadspass innan tävlingen. Idag har Tuva och jag cyklat. Tråkigt tyvärr så har Tristans Matte gåt bort efter en längre tids sjukdom och så även Tristan som fick somna in i Fredags efter att ha drabbats av hel blindhet, så mysig hund men man måste tänka på hunden , han ramlade nerför trappor och gick emot sake rhela tiden så tacksam att Zackaris var här förra veckan så jag hann träffa honom, och nu ska jag lägga mig och sova.