fredag 22 juli 2011

lite grann

Ett tag sedan jag skrev i bloggen, finns liksom ingen tid. Vad har vi gjort ? Jo såklart jobbat färdigt så nu har vi SEMESTER! YES! Skönt, vi tränade ett gäng innan den snopna appelltävlingen där vi missade med ett halvt poäng til uppflyttning! Efter det har jag inte haft tid att lägga något spår, tränat lite lydnad men ska försöka få tillnågra spår nästa vecka, jag har fått låna Lenas spårsele för att prova om Tuva kan få ner näsan lite djupare, tack för det. Man får ju nästan panik redan av allt man ska hinna med på semestern, Puh! Nä ta det lugnt och umgås med barnbarn och träna lite och bara vara ute och lufsa, cykla med hunden , skönt! Kevin har varit hos oss ett par dagar, han ville sova i tält, sagt och gjort vi bäddade med madrasser, och böcker m.m. Tuva skulle sova där också, hon var trött för Valle har varit här ett par dagar och dom har lekt en del och så har vi varit ute mycket, letat kantisar och gått långpromenader och cyklat.Tuva brydde sig inte alls att hon hörde folk utanför som pratade , jag skulle lägga mig och läsa för Kevin men sedan komma in och kolla lite saker jag tyckte jag måste fixa, men jag vaknade kl 24. 30 SÅ det var bara att somna om. Natten efter var inte lika kul, det blev att släpa in barn och hund för det åskade väldigt! Kevin har iallafall badat i vår lite större bassäng och jag med , skönt för det ÄR varmt! Tuva älskar honom , dom leker med bollar och Tuva följer honom hela tiden. Ikväll var det lydnadstävling på klubben , jag var tävlingsledare i Elit och trean. Yvonne och Viva plus Lena och Vinna tävlade tvåan, det var inte deras dag i dag, det blev ett andra pris resp. tredje pris för tjejerna! Laila var där och tävlade med Kylie och det blev ett andra pris. Nu åskar det här så jag släcker nog ner datorn, lite bilder här nedan ,både gammalt och nytt. Valle och Tuva Valle som druckit vatten


Träning



Lena och Märta i spår









Kevin och Tuva i tältet









Kevin i bassängen











Letar mask
















bad med Tuva











Bad



Vår fina gamla ros från torpet, som fortfarande lever



















Emilou Harris