lördag 9 juli 2011

Tävling

jaha då var det då dags för oss att prova på en Apelltävling i spår igen, upp i ottan , samling på Danderyd/Täby BK kl. 7. Varmt men dock ingen sol på förmiddagen, Tuva fixade spåret, 9 or, budföring 8,5, dk från både mig och mottagaren, platsliggande 10. Gott såväl, Lydnaden gick i gassande sol, men det bekom inte Tuva särskilt, men linförigheten var bedrövlig, vi brukar få 8 :or iallafall, men Tuva var inte med på noterna, stog vid halt hängde inte med i vändningar m.m. så 6:or fick vi !Men på hemvägen tänkte jag att det var nog jag( som vanligt) Jag ska inte gå så raskt med Tuva för då tar hon det som om vi är ute på vanlig promenad, det där vet jag ju men varför glömmer man sånt på tävlingen? Framförgående ok, liksom läggandet och inkallningenbra betyg, så har vi då apporteringen som Tuva brukar i bästa fall promenera ut till, men döm om min glädje när Tuvis galloperar ut, stämplar apporten och kommer i bra fart tillbaka, MEN säg den glädje som varar???Tuva fortsätter förbi mig så jag fick kommendera henne hit och fot , Jäklars! 5,5 fick hon iallafall, hoppade gjorde hon inte men det vet jag ju. Tråkigt nog så fick vi 223,5p!!!!!! En halv ynka poäng för uppflyttning! Så nu blir det en apell till då, hade hoppats på att slippa fältspåren. men Tuva var glad och pigg. AnnaLena en klubbkompis , lyckades inte heller tyvärr, Tazza gjorde jättefin special och lydnad som var ok. MEN Tazza ville inte lägga sig på platsliggningen som vi gjorde ute i markerna och det var för mycket tistlar tyckte hon, synd annars hade ni haft uppflyttningen. Men vi hade en trevlig dag och tur med vädret hade vi ju också , men vad hjälper det?