onsdag 10 augusti 2011

Regntunga skyar

Jaha då har man varit hemma snart en vecka efter vår sköna semester på Mallorca! Och det kan jag ju säga att älskar man regn så är det ju bra men som det är för mig så hade jag gärna stannat en vecka till kan jag säga! Vi brukar åka utomlands den här tiden då Bengt och jag fyller på samma dag, soligt hemma Yes! Den soligaste och varmaste veckan här hemma blev det MEN det gör inget unnar alla hemma det och särskilt Henkan och Marie som vaktade huset och brukar ha otur med vädret när dom bor här. Nu har killarna kunnat bada i poolen och haft skönt . Tuva var inackorderad på Hundhotell, Härkeberga i Enköping, toppen bra! Har ahft Bella där förut och varit jättenöjd. Henrik hämtade Tuva på Lördag em ( vårt plan landade då) Och då sade dom att det gått hur bra som helst, Tuva har delat Box med en Cocker hane hela veckan och varit hur social och trevlig som helst. Skönt att höra, jag tror att när jag är med så tror hon att hon ska vakta mig och se till allt, men är ju såklart inte mogen för det...... Hade hon varit människa så hade hon nog utbildat sig till polis. Vi har hursom helst haft det jätteskönt på Palma Nova, Mallorca. Kan tänka mig att åka diit igen, men vilka kontraster! Vi gickl morgonpromenader och i kvarteret inteill bara , Magaluf, så Fyyyy, som en soptipp . Man skäms, varför släpps alla hämningar för ungdomarna och all uppfostran glöms? Men som sagt vi har haft det skönt , vi var duktiga och ställde klockan för en rask promenad/ joggning på morgonen( går inte sen , för varmt)måste ju se till att försöka hålla viktnedgången under semestern. Vi kom hem på Lördagen och på Söndag stack Lena , Märta , jag och Tuva till reösaring för spårträning, väder? REGN! Men vi kände oss ganska nöjda ändå, dom har ju inte rutin att spåra i ösregn. Gunsan och jag lade spår på Tisdagen , väder? faktiskt UPPEHÅLL!!! Tuva har lite för bråttom nu, men det är ok med tanke på att hon "lagt" av för en tid sedan, hon har kommit på att spår är ganska kul , och det som är kul är att hon jobbar på och ger sig inte, problemet är fortfarande att jag inte vet hiur jag gått och MÅSTE MÅSTE lita på min hund.Igår så var Malin Å och jag och lade spår igen , väder? REGN! Men Tuva var jätteduktig, men som vanligt trodde jag hon gick fel!!!!!!!! Men hon jobbade sig till slutet och då har hon / vi vunnit en miljon såklart!Duktiga Tuva. Idag har jag och Syrran plus Marie ( min svärdotter) varit och shoppat, jag skulle ha ja egentligen ingenting , kanske en BH utan axelband, men vad händer? Jo jag köper en klänning, schal, skor och en väska! Suck! Gunsan hittade snygga skor , Marie kände inte för något . Vi käkade lunch och jag handlade present till Engla ( barnbarn ) som fyller sju år imorgon. Nu är plånboken tom. Vi käkade lunch också och hade en trevlig dag. Bengt har rastat Tuvis på FM så ikväll var det min tur , jag cyklade till en plats ( bakom stationen) ca 20 min. och sedan en promenad och tillbaka totalt kanske drygt en timme. Har jag regnställ? Ja, har jag stövlar? Ja! Hade jag på mig det? NEEEJ!!!! Och himlen fullständigt öppnade sig!!!!Så jäkla blöta! Men skam den som ger sig , har jag bestämt mig vart jag ska gå / cykla så gör jag det. Tuva hur glad som helst, hon tränas iallafall på att springa på blött underlag, hon sprang med pinnar och ville att jag skulle leka MEN jag hade verkligen ingen lust , ville bara komma in i stugvärmen. Kul ändå att tempot blivit så bra när vi cyklar. Fortfarande efter en timme sedan vi kom in så bara öser det ner , verkligen öser ........Suck! Men det ska ju bli bättre........Lite bilder från ikväll och från semestern: Blöta? JA!


Det droppar från jackan när den hänger i hallen





Nattbild från vår balkong på Mallis








Tidig morgonbild







Under morgonpromenaden












Vy från promenaden



























En paus när vi rastade i Puerto Cristo, innan vi besökte Drakgrottorna








































Drakgrottorna