söndag 3 juli 2011

helgsommar

Helgen med ledighet, Yes! På Fredag morgon var Tuva och jag och lade spår på Barkarbyfältet, gick sådär...Men måste i rttvisans namn säga att det var jag som inte litade på hunden, och husgavlar som riktmärken? NÄÄÄÄÄ! Dom flyttar på sig, nåja, vi fullföljde spåret och sedan tränade vi lydnad och det var jag supernöjd med, Tuva glad och pigg trots att vi jobbat hela natten. Sedan gick vi Ekilla rundan med bad och simning för Tuva i en halvtimme, det är så fint där. Det är badförbud i Ekillabadet pga. Alger MEN på Lilla Ulfjärdssidan , bara ok. det är en Källsjö och det blir inga alger där så där kan hundarna simma. Jag tycker verkligen att Håbo kommun borde fixa hundbad, Inga ännu??? Finns i dom flesta kommunerna, vi hundägare betalar ju också skatt!!! På Lördag gick Gunsan och jag Draget sedan stack vi till badet nedanför Teknikbacken och hundarna fick sima i en halvtimme, vi simmade också, superskönt i vattnet. Bengt och jag åkte tillVästerås och köpte varsina cyklar på Biltema , bra pris, och en ny bassäng något större än den tidigare. Jag gick en runda med Tuva och vi tränade , Tuva var jäteglad och duktig , jag är helnöjd. Sedan cykalde vi en sväng för att prova nya cykeln. Bra med fotbroms!! Idag så gick jag ut ett spår i området med kortklippt gräs, släppte på Tuva och i det stora hela gick det väldigt bra, nöjd? Ja! Gunsan och jag gick en promenad och kollade kantareller och vi hitade faktiskt några så det räckte till en omelett. Mums , efter det träning på klubben med AnnaLena och Lena W , jag är nöjd! Sedan har Bengt och jag varit på Lokal och ätit , imorgon ett spår till och lydnadsträning. Lite bilder från helgen: Tuva varm efter promenaden Gunsan passade på att köpa blommor



Tror Kasta 13 år




Yatzy och Tuva







Yatzy







Tuva som älskar att simma