fredag 26 november 2010

räkningar

Idag är det lönedag MEN dessvärre också räkningsdag!Igår var vi hos Olle och vaccinerade Tuva , dags redan för ettårsvaccinationen. Gick bra och Olle skrev nytt recept till Bella, han är så bra Olle , billig och aldrig omöjlig när man behöver ett recept ed. Det var ju lite läskigt vägunderlag men det gick bra. Har köpt "istappar" som vi ska ha på altanen på framsidan, blir fint hoppas jag. Och Bengt har snackat med en firma i Östersund som får in tre snöslungor i mitten av December så Bengt har bokat en , hoppas nu det funkar....... Fast då blir det väl ingen mer snö. Hundarna älskar snön men inte jag, tyvärr får ju inte Tuva springa lös och busa. Bella är så pigg nu hon bjuder in Tuva att leka både inne och ute men förhoppningsvis har dom många vintrar kvar att busa i. Ska se om jag kan ta någon vinterbild idag . Sedan ska jag tvätta mitt sista fönster, har köpt nya gardiner till matrummet, och kanske börja sätta upp lite ljusstakar och stjärnor. Har fått för mig att jag vill ha en skomakarlampa över köksbordet, verkar svårt att få tag på är nog helt ute...... men Lena L sade att hon nog har en på vinden så jag håller tummarna . SEdan är det väl dags att börja köpa lite julklappar till ungarna, vi ger inte till oss vuxna, det blir dyrt ändå. Tänker nog gå upp i tid igen på jobbet , känns som pengarna behövs. Nej dags att gå ut med hundarna , i helgen så är det som vanligt jobb.