torsdag 11 november 2010

vinterdag

Idag så åkte vi till Kungsängen för en promenad tillsammans med syrran och hennes Kelpiesar.För en gång skull kom jag ihåg kameran, blev lite bilder men sedan tog batteriet slut. Solen tittade fram emellanåt. Vi försökte få hundarna att sitta tillsammans, inte lätt ,till slut fick vi hundarna nära varandra MEN då var batteriet slut. Det får duga med den här gruppbilden
Här kommer Tuva och Bella kutande, dom gillar snön Tuva i ledning före Yatzy och Kasta


Tuva full fart , Bella syns inte bakom men hon hänger på.


Här nedan Kevin med Tuva som ALLTID ska vara med där det händer något. I bakgrunden den fina duken som Yvonne stickat till mig! Otroligt duktigt!





Tuva har ju fyllt ett år och här är ett par bilder från valptiden. Det har varit ett omtumlande år tillsammans med Tuva men roligt. Jag har iallafall lärt mig att hennes bästa gren är att tugga sönder saker. Special är mina näsdukar, använda eller nya, dom äter hon faktiskt upp.! Och hon hittar alltid någon strumpa som hon smular sönder. Man måste verkligen tänka sig för var man lägger sina kläder och prylar. Här en bild på Tuva och Valle.





Gullungen , valpmagen kvar.






Här när hon skulle tränas att ligga i bur. Behövs inte nu , hon tuggar bara på grejer när vi är hemma! Märkligt egentligen . Aldrig om hon är ensam hemma då sover hundarna. Samma sak i bilen det är endast när vi på resande, inte om hon är själv i bilen! Vilken sötnos hon var , och är!!!!!Ett år! Tänk! Fast hon har ju "bara" bott hos oss 10 mån. egentligen.Hoppas det blir många år till.