lördag 20 november 2010

Vinter

I veckan som varit så har jag ju såklart jobbat, men när vi var lediga så tog syrran och jag en promenad, Tuva har ju fått gå i stort sett i tre veckor i koppel nu men jag släppte henne den här dagen . Bella och hon får inte kampa med pinnar men Tuv akan ju inte låta bli att smyga och sedan kasta sig på Bella. Efter promenaden så tränade vi lite, jag leker inte mycket med Tuva som belöning utan hon får godis, inget hopp eller kryp. Efter dagen så till min besvikelse så lyfter Tuva sitt högra bakben igen! Jag är så ledsen och nervös inför röntgen på Tisdag, förbereder mig för det bvärsta. Hoppas Lasse Audell har tid att känna på henne OM det inte är höften för att kunna utröna vad det beror på........Tuva haltar ingenting , det är konstigt. Ska ringa på Måndagmorgon och be att han tittar på hennes ben innan hon får sprutan.Lena hänger med som stöd, om det är ett dåligt besked. Får bara inte vara det, min lilla Tuva. Lite bilder från träningen. Bella "vittringsapport" Hon tog rätt pinne.
Gunsan och Yatzy


Lek och studs



Yatzy till rutan



Gull Bella tittar på efter sitt pass som gick bra , hon är så duktig, men tror det är färdigtävlat med henne tyvärr.






Här är det Tuvas tur , kontakt innan vi startar.







Linförigheten börjar sitta rikigt bra, lite fladdrig i starten men sedan går det bra.




Första läggandet lite långsamt så jag puschar till Tuva i andra försöket så det går lite snabbare, hon brukar vara snabb men tror hundarna tyckte det var lite kallt om magen den dagen.








Inkallning









Rutan












Duktiga Tuva







Avslutar med Apportering, Jag var nöjd idag med båda hundarna , kul att dom gillar det..Idag ska jag gå en koppelpromenad i snön!! Usch , vill inte ha snö...... Vi var ju tvugna att lämna tillbaka snöslungan som vi köpte då den gick sönder när Bengt startade den innan ens ha varit i kontakt med snö??!!!Först skulle dom lämna den för reparation men Bengt bad att få tala med chefen på Bauhaus och då var det inget snack, pengarna tillbaka! Skönt. Nu blir det väl skotta i vinter igen . Hoppas verkligen inte att det blir lika mycket som förra året. Ska åka till Kista och köpa födelsedagspresent till Loke som fyller i morgon. Han vill ha Harry Potter lego.