måndag 8 november 2010

Ny vecka

Imorse hade jag tänkt lägga spår på vägen hem , men glömde ta på mig "riktiga" skor! Fick skippa det. Ok tänkte jag , jag går Ekilla ( ganska liten promenadmen vi ska gå långt tillsammans med Tiina i em.)och så tränar jag lydnad på parkeringen,sagt och gjort jag skar upp korv och klädde mig varmt då det var 7 minus här imorse. På väg til Ekilla så upptäcker jag att jag såklart glömt korven!! Typiskt, men vi promenerade och så satte jag upp rutan hemma på tomten och tog hundarna en och en från bilen och tränade. Bella fick börja, hon är jätteduktig, fixade vittring och rutan hur bra som helst, jag har köpt band som passar precis runt rutan. Hon är glad och pigg nu . Tuva fixade träningen jättebra också , vi ska slipa på ställandet ett tag så kanske vi kan tävla en etta i vinter. Nöjd faktiskt med träningen, på em kom Tiina och vi gick en promenad på en och halv timme , ganska mörkt innan vi kom till bilen , vi var tvungna att gå en bit efter vägen, läskigt då vi inte hade reflexer på oss, dumt, kolmörkt. Man vet ju hur det känns när man sitter bakom ratten och ser en helt mörk fotgängare. Jätteroligt att träffa Tiina, det var längesedan.Vi tog en fika efter promenaden, och nu stundar sista jobbnatten för den här gången. Imorgon blir det Wallmans tillsammans med jobbarkompisarna.