tisdag 23 november 2010

Röntgen

Igår var jag hos Lasse Audell med Tuva för röntgen och koll på vad det kan vara som gör att hon inte vill belasta Höger bakben .Hade fått en återbudstid istället för den bokade röntgentiden . Lena L var snäll och följde med mig , då jag var orolig för vilket besked jag skulle få. Inte kul tänkte jag om Tuva har fel på sina höfter och redan har ont , vad göra då? Tuva skötte sig hur bra som helst inne hos Lasse. Han kände igenom hennes ben och tår ordentligt, böjde och bände och när han tryckte ordentligt på hennes lårsida så skrek hon till, vilket bådade gott om man så får säga..... Dags för bilderna och vad glad jag blev när han sade att det såg jättefint ut på båda höfterna! Troligen har Tuva en benhinneinflammation , så nu blir det strikta koppelpromenader. Tur att Tuva verkar lite lugn just nu , tror hon är lite skendräktig, 7 veckor sedan hon löpte. Dock så var det en liten , liten förändring på ena armbågen, Lasse tror inte avläsarna missar den men så liten så hon kommer aldrig få något besvär, det gör inte så mycket .OK. Ingen avel men det vet jag ändå inte om jag vill fortsätta med, då jag tycker "baksidan" av den har blivit jobbig. Hur intresserad och hjälpsam man än försöker vara med hundarnas bästa framför ögonen så missförstås det och blir lätt fel med diverse följder, och "kunden" har ju alltid rätt ?! Och mer än det ibland! Ja vi får se , ska vänta på resultatet iallafall, Tuva är ju fortfarande ung och ska hinna meriteras mycket innan det skulle bli aktuellt. Efter veterinärbesöket så släppte jag av Lena i Stäket då jag inte hann skjutsa hem henne för att jag började jobba . Tack snälla för att du tog dig tid att åka med. Tuva var med mig och var så duktig men lite vinglig och trött. Ann-Chatrin hade Olga ( en Schitzu) med sig men det var lugnt, dom har träffats förr och busat men vi vill inte det nu när Tuva blivit så stor, räcker ju med en tass över ryggen så kan det bli skador. I morse så gick jag och Tuva en promenad och sedan hämtade jag Bella som fick gå Draget med mig, hon är så glad när hon får rå om mig ensam ibland. När jag var och handlade så såg jag att den söta ängeln i en butik var borta! Jag som varit så sugen på den! Gick in och frågade men då var dom slut! Attans! Har dragit ut på det då jag egentligen tyckt den varit för dyr 500 kr och den är inte stor men så söt med belysning! Ja, ja världen går ju inte under för det . Vi har varit ute i em i stormen, men ingen snö här ännu! Usch hoppas det dröjer så jag hinner till jobbet, imorgon lär det vara värre. Imorgon kväll har jag styrelsemöte hemma hos Ida, det sista för året. Ser fram emot att få träffa "Fetzingarna" den 11:e , ni som kan och vill komma. På Torsdag ska vi till Olle för vaccination .Sedan stundar jobb hela helgen!! Vad fort tiden går .......