söndag 19 september 2010

veckan

Under veckan har jag jobbat tre nätter , jobbiga. På Torsdagen lade jag ett spårupptag till Valle och Ida, han fixade det ok. Vi gick en promenad i regnet medans det låg, sedan åkte vi och tränade platsliggande med skott, som gick hur bra som helst, tack Charlie och Berra som gör det möjligt för oss att träna skott. Jag har tränat med Tuva, vi koncentrerar oss på framförgående och läggande som faktiskt börjar sitta. Vi har gått en promenad en kväll med Lena och Märta, Lena hittade lite kantisar, hoppas det smakade gott. Jag hittade fler i Fredags.........Och så dessa äpplen!!! Vi gjorde ett ryck och plockade äpplen som vi åkte till Musteriet med 169 kg blev det , och då har vi åkt och slängt minst lika mycket OCH lika mycket kvar!!! Vi drunknar i äpplen i år, tungt att jobba med, men Lena och Ida vill plocka ,så gärna så....Idag , Söndag var det dags för lägre spår på Bo-Håbo BK , jag skulle gå spår 1, upp kvart i fem, spårutgång 6.20, Ida fick spår nr 4 , Valle fixade det jättebra , Ida var jättenöjd 2 pinnar borta men Valle spårade så fint. Jag åkte iväg tiöll Eskilstuna för att ställa ut Tuva, hon fick HP och jättefin kritik. Hennes uppfödare var där och ställde ut Brumbjörnens Gargamel: " Alfred" Grattis ni blev 3: bästa hane med CK! Tuvas mamma och mormor ( 9 år och veteran) som placerade sig 3:e och 5:e bästa tik, dessutom blev Brumma 4:e veteran i BIS finalen, JÄTTEGRATTIS till er.... Tuva skötte sig verkligen bra, inga problem vid hantering eller tandvisning, hälsade på folk och fann sig bra i miljön. Hon "växte" i mina ögon min ögonsten, nyttigt att vara utan Bella också. Åter till Valles tävling : spårupptag, 8,5 och spåret 8, 2 pinnar borta, men Ida sa att han jobbade så bra i spåret, kan tilläggas att 4 ekipage inte fullföljde spåren , vet inte om det var särskilda förhållande efter allt regn igår eller? Valle den enda som fick fullt på budföringen, han låg plats 10 :or , lydnaden fin kontakt och glad så Ida är nöjd, men han tuggar på apporten ! 6:or. Krypet 0 , men det hade Ida väntat sig , han är inte riktigt klar.... MEN Hoppet ! ( visserligen det sista som lämnar oss) , Valle kom snett så han valde att inte hoppa tillbaka! Synd , det hade räckt med 6 :or där . Nu fick han ihop 427,5p. men lydnaden räckte inte för uppflyttning. MEN ni ÄR godkända, Grattis, ni är duktiga. Här ovan sitter, Tuva, Mamma Grizzla och Mormor Brumma.Lika? Ja det tycker jag allt.
Säckar av äpplen som ska till återvinningen.......suck! Bengt hade fixat mat när jag kom hem , sedan tog vi hundarna med oss och gick till vallokalen och röstade...... nu hör jag valvakan och jag tycker inte om det jag hör....... Arbetarbarn som jag är.......och arbetare .....Nu är jag så trött så jag somnar nog snart.....