onsdag 8 september 2010

Stök

Igår blev en till att börja med ganska lugn, tyckte jag hade gott om tid,skulle på ett APT möte på jobbet kl. 13.15. Planen var att kratta äpplen!!! Dom tar aldrig slut! Men efter min vanliga morgonrutin när jag är ledig så insåg jag att det var ingen ide att starta det projektet. Jag åkte till Häggeby och gick med hundarna tänkte kolla om det kommit några trattisar , men nej inte ännu. Hem och bestämde mig för att städa av golven snabbt , hann dammsuga och torka av dom , nu började kl. bli mycket 12.10!Jag som skulle hinna duscha och slå in presenterna som Yvonne skulle få, Gunsan och jag skulle nämligen dit efter mitt möte för att fira henne på sin 50 årsdag! Välkommen över strecket, Yvonne! Snabbt ner i duschen , ut i förrådet för att hämta presenterna , MEN hittade dom inte! Hjälp! Letade överallt tyckte jag , ringde Gunsan och sa att jag får väl åka och köpa nya, men hittade dom då i en kasse i förrådet. Det var Bengt som ställt in dom där.Suck! Slog in dom snabbt och ut i bilen kl 12.50 , nu hade jag tur att det inte var några traffepaxare ute kan jag säga , Swiften fick jobba hårt! Måste säga att det är en trevlig liten bil att äga ,skulle gärna om jag hade råd köpa en ny sådan, perfekt andrabil. Hann precis, sedan var vi hos Yvonne och käkade tårta. Men vad ska man göra med Tuva? Se på bilden ovan så förstår ni vad jag menar, som tur är äter hon inte utan nöjer sig med att finfördela allt, just nu tar hon livet av sin gummiråtta! Städat! Jo jag tackar jag, bara att dammsuga igen. Kul att ni Grattar Emma och Grim i min gästbok, men Skriv gärna i Emmas egen gästbok, kolla under länkar så kan ni klicka in på hennes egna hemsida. Nu ska Gunsan och jag till Kungsängen och kolla kantisar på "mitt" ställe, har varit där men hoppas det kommit nya. Sedan är min plan : ÄPPLEN! och gräsklippning, hoppas det inte behövs så många gånger till.