onsdag 29 september 2010

barnvakt

Först var det ju att kratta äpplen och lasta i säckar , suck men nu ligger det inte lika många på backen varje dag som skönt är. Äppelmusten blev jättegod men 120 l.? Hur ska vi kunna dricka det? För 75 kr. kan man få en dunk......på 5 l.?Jag dricker ett glas 3 gånger om dagen, men nu när jag äntligen skulle göa lite äppelmos så hittar jag inte min "vagga". Och ingen saftMaja på coop. Var kan man få tag på en sån? Är jag försent ute eller? Igår Tisdag var det dags för Kevin att operera bort sina mandlar, får hoppas han slipper halsont i framtiden, eller inte lika ofta iallafall! Linus har varit hos oss i natt och det funkar så bra. Tuva och han är kompisar, Tuva måste ju vara med hela tiden. Bella är inte förtjust i så små barn så hon håller sig undan.


Nu ska vi till klubben och promenera, där är det lätt att gå med vagn, det är Carolinas gamla sulky som fortfarande hänger med , otroligt! Och tack för det långlånet! Den har varit med sedan Carolina var ett par år och jag tror hon fyller 14 i år!Igår gick vi bakom stationen lite knaggligt på alla rötter och kallt! Brrr! Blåser inte idag ser det ut som. Tur vi hade ordentligt på oss. Jag ska se om det går att träna ett patr hopp med Tuva på klubben innan vi åker hem för lunch.