fredag 5 mars 2010

vecka 9

Jobbade helgenoch skulle ha jobbat Måndag , men det var ju riktig snöstorm ute så jag kunde inte ta mig till jobbet, som tur var så gick jag i skogen på morgonen innan allt var igensnöat, sedan var det promenadvägarna som gällde,Fick ringa Monica som kunde göra ett byte så jag jobbade Tisdagnatt istället, lite tokigt eftersom jag skulle till frissan onsdag kl. 12 , blev ingen sömn den dagen.Klippte mig inte så mycket men iallafall....några testar försvann.Tuva växer på , hon gillar snön, det är väl att hon vuxit så hon tar sig fram lite lättare. Det har ju frusit på ytan så hon inte sjunker ner hon väger ju inte så mycket. Skillnad när jag ska ut i snön och plocka det hon gjort , då sjunker jag ner till knäna! Tuva har börjat säga till när hon behöver gå ut, och vi behöver inte springa lika ofta längre ,jätteduktig. På Torsdagen så tränade jag Bella efter promenaden på klubben, hon är lika glad fast hon höglöper, bara det inte är några "killar" i närheten såklart!Det var ju Bellas 5-årsdag , så jag fixade lite tårta som vi gottade oss med. Brukar inte ha något särskilt men tyckte vi var värda det efter allt tjafs som varit under morgonen, ibland undrar man hur vuxna människor kan bära sig åt? Tror det är en tioåring som varit i farten! Kerstin och Roger är som vanligt omtänksamma fast dom själva har det jobbigt !Bella och Tuva gillade tårtan, bilden syns ovanför ( tror jag) idag Fredag så vi ute på en skön långis i solskenet! Kändes faktiskt lite varmt, kanske det blir vår........Sedan åkte Tuva och jag till Henrik med tårtresterna, Linus var hemma för han är förkyld, dom får käka tårta till mellis när kevin kommit från dagis. Bra för Tuva att umgås med små barn , hon är så duktig lyssnar ganska bra på mitt nej kommando.Kl. 4 hade jag privatträning med Anna-Carin som hjälpte mig med tips hur jag ska träna fjärret för att Bella inte ska flytta fram så mycket, fick också tips om träning i stegförflyttningarna. När vi kom hem hade Bengt fixat middag, hundarna var jättetrötta ,åt och så somnade dom, nöjda för vi gick en promix till efter träningen, tog lite bilder från promenaden idag, dom hamnar säkert lite huller om buller men vad gör det?Dom översta bilderna skulle ha kommit längre ner.......








Imorgon ska jag gå och se "bruden som visste för lite" tillsammans med Lena, syrran och MajBritt, det blir säkert kul trots att Pernilla Wahlgren inte kan delta, hon tävlar ju i andra chansen. efter teatern så går vi och käkar