onsdag 24 mars 2010

Onsdag







Fick ett par bilder idag från Leif, som simtränar Vicky varje Tisdag, Tuvas Mamma och mormor likaså , fick en bild på dom också. Vi har varit ute i vårvädret och promenerat. Tuva har fått sina klor klippta idag , inte poppis alls. Igår var det grått och trist , Lena och jag stack till Enköping och Granngården och köpte oss var sitt par gummistövlar, det lär ju behövas. Tuva fick vara med inne i butiken och hon kollade på allt och var inte alls orolig för någonting bara nyfiken. Tuva fick åka Lenas volvo och såklart fick hon tag på en klädnypa som genast måste tuggas itu, allt måste man ju smaka. Hon är hopplös att bära stenar , ganska bra på att släppa dom om man säger loss och byter med godis. Inte bra med en massa sten i magen. Skönt att snön börjar smälta undan blir lite lättare att gå. Inatt är det jobb igen och två nätter framåt.. sedan är det min lediga helg, ja skulle ha varit iallafall. Monica ringde och ville byta bort Lördagen och hon har ställt upp för mig så jag hoppar in får ju vara ledig en annan Lördag istället. Syrran ringde och behöver ha sin canvas bur tillbaka så den åker jag förbi och lämnar efter jobbet imorgon. Hos henne är det ju lugnt nu har bara en valp kvar och den flyttar på Torsdag, det har gått bra för dom övriga i sina nya hem . På Lördag har vi anmält oss till utställning, har ingen som kan följa med och locka på Tuvis , men det fixar sig nog, mest miljöträning. Nej, nog för idag .