lördag 20 mars 2010

Lördagmorgon


Jag jobbar den här helgen så det blir inget sola av tyvärr, ska försöka komma isäng nu ,så här gulliga är hundarna när domväntar på att smaka något gott




Förra helgen kunde vi sitta på altanen i solen och ha det mysigt, hundarna njöt, liksom vi.



Idag fyller V kullen 3år! Grattis, det kommer mer på nyhetsidan så fort min webmaster får tid.... är alltid snabb men inte lätt när man får material i sista minuten, hon har egt material att ta hand om också. Men ni är inte glömda. Vi har gått en promenad nu på morgonen och det kändes faktiskt som våååår!!! idag, ljumma vindar, Bella och Tuva skuttar på , bryr sig faktiskt inte om att det är blött och geggigt i backen, lovar ju gott....I veckan har vi tuffat på som vanligt i stort sett, Ida och jag har tränat i Torsdags och innan det så var hundarna och jag på promenad ,tänkte gå en nygammalväg som är plogad, tänkte det skulle vara bra för Tuva som haltat lite. Men som vanligt ska jag experimentera lite och sneddar över ett kalhygge som hade en stig upptrampad. Såg att det var fler innan mig som hade gått där ,d et svängde i rätt riktning tyckte jag iallafall och det stämde nog , bara det att det finns fler plogade grusvägar tydligen som går huller om buller ( tycker iallafall jag). efter en ganska lång tid på en mindre väg , visserligen plogad men.... kommer till en t korsningoch då känns det som att jag bör ju gå till vänster för att komma runt, plötsligt tar vägen bara stopp , till vänster över en åker ser jag iallafall hus och vi pulsar över åkern där bara en häst trampat tidigare. Vart lite orolig för Tuvas ben som kanske skulle bli överansträngt! Svetiga och trötta kom vi fram till bilvägen, det var bara det att min bil stod parkerad ca 1,5 km. bort! Det var bara att ringa Ida som hämtade oss och skjutsade oss till bilen. Lokalsinnet!!!! Igår var jag där igen , men höll mig till samma väg hela tiden och känns som jag vet hur den går men blev för långt fick vända. Jag ska ta bara Bella med mig en dag när solen skiner och se om jag tänker rätt och kan komma runt. Som tur var så klarade sig Tuva från hälta igen. Ett riktigt busfrö är hon , igår när jag satt och löste korsord så hörde jag ett prassel från rummet , och vem har hoppat upp i soffan och sedan vidare upp på soff bordet? Ja ni kan se själva, jag hann fota innan hon ville ner... tror hon ville kolla om det låg någon spårpinne kvar på bordet.Provar att lägga in bilden, har inte lärt mig i vilken ordning bilderna ska komma för att passa texten , men ni fattar ju.....jaha den kom ju högst upp såklart, då har ni redan sett bilden när ni läst det här.