fredag 12 mars 2010

lite av varje






Tuva var hos ida under tiden vi var och kollade på vappisarna, lite bilder på Valle och Tuva, ( vet inte vart dom hamnar , blir inte klok på det här) Kom ovanför texten, skulle ha hamnat här i luckan tänkte jag.... får kolla med Eva Lotta ! Hon blir snart tokig på mig.
Vi var och kollade igår på dom gulliga Kelpievalparna , 5 st. är dom , hur goa som helst 5,5 veckor gamla! jag gillade den "lilla" hanen bäst , hur go som helst på bilden med blått halsband, han hade fått flytta hem till oss om vi nu skulle ha skaffat Kelpie! Nu får han istället flytta till Schweiz, vill ni kolla på fler valpbider så länka vidare från min hemsida till Roscanailles kennel. Idag Fredag, så ringde Henkan och väckte mig kl. 7 , sen kunde inte jag somna om , men kul att s,e att Hundarna inte alls är sugna på att starta dagen då......nej då , jag gick ut med dom under protest på en kissrunda, dom gick och lade sig direkt när vi kom in. Så jag fixade lite frukost och hade telefonfika med Yvonne som precis kommit hem från jobbet! Nu var det dags att få liv i dogsen och gå ut på promenad, jätteskönt väder , jag passade på att handla och tog med Tuva på en liten runda runt stationen och centrum för att hon ska få vänja sig vid olika miljöer, sedan gick vi till Arken och vägde henne, 17, 3 Kg. På vår våg hemma vägde hon 17,7 men det är den här jag vögt henne på tidigare så det stämmer nog, provade att mäta henne hemma och fick det till 43 cm. me d viss reservation. Solen sken så skönt att jag passade på att träna Bella innan vi åkte hem, jag hade grejorna med i bilen och köpte lite köttbullar som belöning idag . Gäller ju att leva upp till sitt rykte! HA, HA, om att man är träningsnarkoman!!Vi som knappt har tränat alls i vinter , bara lite sporadiskt, ja, ja. en del tror ju dom vet allt!Det bjuder vi på. Bengt kom hem tidigt och var så trött att han lade sig att sova på soffan och då gick jag ut med Tuva igen utan Bella , när vi kom in så bara kastade hon sig upp på Husse i soffan och tyckte att nu får du vakna. Jag ska fixa middag nu för Bengt har gått ut med Bella sen blir det väl TV som vanligt! Fast jag tycker det är skönt och slappa framför tvn, imorgon ska jag till bilskolan med Henrik och gå utbildning för övningskörning, 4 tim. Det gäller att vara någotsånär pigg då.