söndag 14 mars 2010

Söndag


Vilken härlig dag det varit idag.... Bengt och jag har suttit på altanen i varsin solstol ett tag, jätteskönt, hundarna har såklart varit med oss och tuggat på sina ben, Tuva tar det ju lugnt efter att hon haltat en del på vä framben. Såg i Fredags att hon stämplade lite och efter promenaden så blev det mer ,tyckte också det var lite svullet , Hon har fått ta det lugnt ( vilket inte är helt lätt för en valp på 4 mån.)idag tyckte jag inte jag såg någon hälta i travet så det ger sig nog. Det är ju halt ute och det är lätt att sträcka sig. igår tittade vi på melodifestivalen och jag tyckte rätt låt vann för ovanlighetens skull, inte Bengt som tyckte Jessica Andersson var bäst. sedan har jag löst lite korsord och slappat vid datorn jag ska jobba inatt och tre nätter framåt, suck! Men vi är ju några som måste försörja oss och andra som inte vill/ kan Jobba! Fast det sliter man har värk i hela kroppen ibland , men det är väl så för dom flesta som jobbar. Har man jobbat ivården sen man var 17 år så har man inget annat att vänta , det är bara att bita ihop och gilla läget? Eller?Igår var jag och Henkan på kurs för körkortshandledning, han ska äntligen ta sitt körkort. Sen åkte Bella och jag och hämtade Kevin som ville följa med på en promenad. Nu ska vi snart äta middag sen blir det slappa tills det är dags att rasta valpen och åka till jobbet. Fick en bild påTuvas brorsa Bison den kommer här eller ovanför ?