torsdag 11 mars 2010

morgonstund

Sitter och tar en kopp kaffe innan vi ska ut på promenad....Tuva är så duktig , vi har tagit bort kompostgrinden vid min säng så hon kan röra sig mer, efter sista kissningen vid tolvtiden så går hon och lägger sig på sin Bia-bädd nedanför min säng, Bella ligger redan på sin.......imorse var det första gången hon gick upp med Bengt och Bella, ja Bengt går upp 4 och Bella kommer vid halv 5 när Bengt sitter och äter sin gröt.Idag var det Tuvas tur att få ingå i deras morgonmys, dom ska ha varsin smörgås, är nog bra för Tuvas mage för hon har kräkts lite galla varje morgon ett tag,sedan höll sig Tuva till kl. fem då Bengt tar ut hundarna för en kissning, efter det kom hundarna och lade sig på sina platser och sov till kvart i 9!! Otroligt duktigt av valpen ....I stort sett är hon rumsren nu , bara man har koll,Sedan kan jag gå på toa innan jag tar ut dom för nästa korttur, vill fika innan vi går ut på långis. Tuva äter bra nu mer , och igår såg jag att hon börjat byta tänder, börjar bli stora damen nu......nej inte ännu , får ha en gullig valp ett tag till. I eftermiddag ska jag åka till syrran och kolla kelpiesarna , dom är drygt 6 veckor nu, gud vad fort det går.... Ida och jag ska försöka hinna träna lite med hundarna också, sedan får Tuva vara hos Valle en stund.Allt för nu.