onsdag 8 februari 2012

Första Februariveckan

Februari vad skönt det känns! Även om vintern är högst närvarande men väldig kyla så kommer vi hela tiden närmare våren!.Vad har vi gjort den här veckan förutom att jobba? Jo som sagts tidigare så hade vi med Mallekillarna på promenad , men det kändes lite jobbigt att gå i två omgångar varje gång så sagt och gjort jag tog med både Gunnar och Solo samtidigt och det funkade jättebra! Alla tre sprang och var hur glada som helst, märkligt med hundar hur dom "väljer" När Gunnar och Tuva är själva så har dom kul och springer men när Solo är med också då duger bara han för Tuvas del. Hur som helst så funkade rastningarna och Gunnels besök i Trondheim blev till slut lyckat, en parning blev det så nu får vi se om det blev något resultat.Tuva och jag tränar på , Fredag eftermiddag åkte Anneli och jag och hälsade på Lena och fick se deras häftiga väderkvarn, jättefint! I Lördags åkte vi till Skokloster för att gå en härlig vinterpromenad tillsammans med Yvonne och Viva, vi gick nog nästan en mil. Väl hemma , gott käk och sedan bastu! Vi gör inte det särskilt ofta men den här kalla dagen var det skönt innan vi kollade melodifestivalen del 1?! Inte precis något att hänga i julgranen precis....... Söndag : Årsmöte för AFR Uppland med en veterinr som gav oss lite info om Rottweilerns olika sjukdomar, extra kul var det att Roger kom , såg ut att må hyfsat trots sin stora sorg, tänker på dom varje dag. Så jobbigt att förlora en älskad son alldeles för tidigt! Nu har jag jobbat tre nätter, Gunsan och jag har varit på klubben en gång och tränat, idag har Tuvis och jag efter promenaden tränat och Tuva är så duktig, hon ligger på lite och jag tänkte att jag sak backa lite så hon dämpar sig . Men HON kan ju inte backa!!Sagt och gjort, vi tränade att backa bara korta steg och hon fattar!!! Inte så det sitter hundra men det kommer vi få till. Fick råd av Gunsan när vi tränade att jag MÅSTE sluta med mina dk! Suck ! Inte det lättaste precis. Halterna är inte bra vid inkallnig tex, Tuva väntar på att jag korrigerar henne med armen, jag ska vänta in henne och faktiskt det börjar funka , jag ska också vara noga med att inte belöna förrän det är exakt där jag vill. Det roligaste av allt är att Tuva hoppar! Vi gjorde ett tävlingshopp och det funkade, skönt vi är på rätt väg. Känns bra att jag gick på magkänsla i min träning och inte tvingat henne till något. Imorgon skjutsar jag Gunnel till Enköping innan vi promenerar, har ingen bil då Henkan lånar den för att hans egen bil är på verkstad för bromsbyten. Tuva har fått semla men vad gör hon? Jo såklart slickar ur grädden men lämnar bullen!!!! Konstiga hund, eller smart?