onsdag 15 februari 2012

Vinter 2012!

Idag hade Gunsan och jag sällskap ut på promenad i vintervädret som jag gärna klarat mig utan!Höll på att inte ta mig ut , bilen bara slirade, fick skotta undan en del snö så jag kom ut! däcken är nog slitna, ska vara dubb! Bengt är ju lycklig som får ta fram snöslungan för andra gången den här vintern! Men visst är det vackert, vi träffades i Kungsängen och gick Rankhussvängen , ingen hade gått innan oss , hundarna gillade läget, Kasta som är i höglöp hoppades på att träffa en snygg kille , men ack nej, trots att denna gamla dam ställde sig och ylade i förhoppning om att locka till sig någon lämplig kavaljer! Ja, dom är roliga dessa Kelpisar. Försökte få till lite bilder då jag för en gång skull hade kameran med mig. Efter lite lunch så städade jag av och löste lite korsord, sedan var det dags för en promenad igen, tänkte vi kunde gå ner till stationen och möta Bengt men vi var så tidiga så vi gick hem också. Tuva älskar snön. Imorgon var det meningen att vi skulle träffa Catharina och Nikki , men hon är lite överansträngd och skall vila sitt ben så vi får ta det en annan gång. Bengt har kört snöslungan , men eftersom det ska snöa mer imorgon så väntar han med att ploga en liten plan till mig och Tuva som vi kan träna på. Jag ska hämta grabbarna från skola/dagis imorgon , så vi går nog en promix i Kungsängen då med.Håll till godo med bilderna från vår snöiga promenad idag.