lördag 25 februari 2012

Ljuset

Härligt när ljuset kommer...... Ingen sol idag men ändå man känner att kanske det blir vår snart! Veckan som varit? Inget särskilt har hänt, dagarna rullar på som för dom flesta, jag jobbade Söndag , Måndag , Tisdag, Syrran och jag planerade att gå promenad och sedan träna MEN!!!!! FY Värsta halkan! Åkte förbi klubben för att kolla planen om iof sig var ok, det började regna och då! Slog halkan till, trodde inte jag skulle komma från klubben men det gick , bara att köra sakta. Bussar i diket och bilar som fick sladd i rondellern, jag som måste upp för backe för att komma hem chansade på backen förbi Kyrkcentrum fast det skulle jag inte gjort. Kom bara en bit up sen var det stopp och bilen bara kanade, hjälp sopbilen bakom och bilar i möte fick lite panik, bromsade försiktigt, och drog åt handbromsen och vågade inte göra någonting! Klarar inte att backa och hålla bilen rakt tänkte att då åker jag in i sopbilen . Men det finns hjälpsamma människor, en kille kom till undsättning och tog över ratten , backade och kunde vända bilen och jag kunde fortsätta , men inte långt kan jag säga parkerade på närmsta p plats och sedan halkade jag mig hem, fick hämta bilenpå em. Jag har skjutsat Kevin till skolan några morgnar och som tur var så hade regnet inte börjat så det var ingen ishalka då. Värsta jag varit med om i trafiken. Vi sköt upp träningen till Torsdagen, det gick bra , Tuva hade inte glömt framförgåendet och apporteringen fortsätter med glädje och hyfsad fart, liksom hoppet. Lena L och jag käkade en sallad innan jag åkte hem. Kul Torsdag kväll så tränade Lena W och jag så det blev två träningar den dagen , tänk om Tuva gjort rutan så bra på tävlingen då hade vi haft vårt första pris. Lena och jag gick Ekillarundan . Fredag morgon cyklade jag faktiskt för första gången det här året , snön har smält undan ganska bra, några ställen som jag fick leda cykeln, Men lustigt för det räcker inte för Tuva! Hon blir inte tillräckligt trött av att "bara" cykla. Vi gick en långis på eftermiddagen också, men innan så hade jag varit duktig( tycker jag själv) och tvättat fönster i vardagsrum och sovrum plus sytt om ett par gardiner, städat av för 2.a dagen i rad, då jag efter klovård på Torsdagen var tvungen att dra av golvet även om jag faktiskt kunde sitta på altangolvet för solen gav så bra ljus, man börjar ju få sämre syn även vid kloklippning och behöver bra ljus. Men gud vad det låter som samma gamla vardag .... men jag trivs faktiskt och det är ju huvudsaken? Bengt hade fixat spårpinnar MEN tyvärr fel mått så han får fixa till det. Idag , Lördag, har Gunsan och jag gått en promenad i Kungsängen , lite blåsigt och lite regnstänk men ganska skönt. Vi gjorde uppletande och tänk att Kasta snart 14 år!!!! Är så jäkla pigg ochhäner med så bra. Tuva hittade en handske, dyngsur, som hon lekte och skuttade med under promenaden , dock så tyckte hon när hon satt uppbunden att hon kan ju lika gärna äta upp den! När ska hon sluta med detta ätande av allt? Uppletandet fixade hon bra 4 föremål lite vida slag men vi har inte tränat det regelbundety så........jag är nöjd. Efter det fick Yatzy tag på en pinne?( vad har hänt hon brukar inte bära sånt) Tuva hängde på direkt , vi trodde att Y skulle släppa pinnen när T högg tag men inte! Yatzy höll och då kommer det som är intressant att Tuva backade och vågade inte riktigt ta pinnen och det är ju som det ska va, Y hade raggen uppe och Tuva kände nog att det är allvar. Annars brukar ju Tuva skutta och nafsa och reta Yatzy för att få igång henne och ger sig inte trots att Y visar hela garnityret. Lustigt hur hundar funkar. Dom vet när det är allvar, och Tuva är ju 7 år yngre så hon SKA ju ha respekt för Yatzy. Nu har jag handlat Röding till middag och ikväll till Melodifestivalen så blir det västkustsallad. Har hört Lotta Engbergs och Christer Sjögrens låt och gillar den , liksom jag gillar nya Sessans namn "Estelle" Kanske inget namn jag skulle valt men helt ok och det som är bra är att föräldrarna är moderna och faktiskt väljer det dom tycker om! Imorgon träning på Enköpings BK. Lite bilder från vår promenad och uppletande idag.