tisdag 28 februari 2012

snögubbar

Text efter bilderna den här gången, för er som vill, nedan Lena och Märta

Märta
Taktiksnack mellam Nina och Lena




Ninas duktiga Totte


















Vår snögubbe











Linus "EGNA" snögubbe













Mums med plättar




Lite text följer:













I Söndags så var vi och tränade i Enköping och som vanligt fick vi bra tips av Nina, nu gäller det att träna också å det sitter med positionen. Det gick bra för oss all trots kall blåst. Sov en stund på em innan det var dags att åka till jobbet. Linus sjuk och Marie som varit hemma i två veckor , behövde jobba och Hemrik har det lite känsligt som har nytt jobb. Så idag , Tisdag, har Linus varit hos mig, trött var jag men vi var ute mycket så det funkade. Vi var ute i 2 timmar på fm, ok. den rundan brukar ta 30 min. Men Linus klättrade , sprang , lekte med Tuva och solen började skina så det var bara sköööönt! plus 8 gr. blev det under dagen, otroligt! Jag gjorde plättar och det gick hem minnsann! 13 st, åt Linus och det som var hedrande var att han gillade min krusbärssylt. Efter det vilade vi middag, skönt jag somnade också, imorgon så åker jag till Linus och är där , Tuva hänger med , och när Marie kommer hem så åker jag till klubben tillsammans med Ida och Valle och promenerar och tränar. Att det är möjligt är att jag har toppenjobbarkompisar! Christel ställer upp och tar min Tisdagnatt, jag jobbar visserligen tillbaka på Torsdagnatt så det blir 4 nätter i rad då jag jobbar helgen men det är ok. Vi har inga födelesedagar eller annat inbokat. Igår så pratade jag med Leif som berättar hur duktig Vickan är i sitt jobb som tjänstehund ! I Lördags var dom inkallade för att söka efter en dement , man som varit borta länge, han hittades som tur var , nerkyld och dålig men vid liv. Det var inte Vickan som hittade honom men en i samma grupp! men det som gör Leif ( och mig) så glad är att se hur bra Vickan jobbar , hon är så säker i sina markeringar och jobbar hur länge som helst. Dom hade varit ute i 5 timmar och tog en paus då mannen hittades , men hon hade lätt orkat jobba vidare. När dom tränar så är det 3 ( vet inte vad det heter, grupper, förband eller något ) Och alla vill att Vickan ( och Leif) ska bara med just dom! Kul! Och bra betyg till er Leif! Hon är omtyckt och älskar alla , är lydig m.m. Vi är så stolta över detta ekipage som arbetar så ihärdigt .Nu är det så att Vickan är med en liten snutt på lokaltv från Värmlandsnytt från Lördagen 19.15, gå in på SVT. play , klicka på lokaltv Värmland och kolla! Vickan sitter i bilen just då. Ni gör ett jättejobb! Och vi är så stolta över er. Bilderna från helgen och idag.