måndag 30 januari 2012

lite av veckan som varit

Inget särskilt händelserik vecka, den som varit. Gunnel och jag var ute och promenerade, jag tränade en del med Tuva och motionsgick våra rundor på kvällarna. En kväll hade vi sällskap med Lena och Märta. Det var en skön kväll och snön lyser ju upp så man ser vart man går. Måste säga att Tuva är duktig i dom flesta mötena med hundar och människor, det känns skönt. Däremot är hon lite mörkrädd så när vi är ute och går i skymningen så ser hon en hel del märkliga saker ( i hennes ögon)som hon då såklart måste morra och skälla lite på ifall det kanske försvinner? Tuva brukar ta sig fram ganska fort och ser ju då att det var ju den där grenen, stubben m.m som alltid funnits där.... Hundar är lite konstiga ibland. Tuva är så glad och pigg , hon älskar snön . I Lördags hade vi alla barn med familjer här på middag, Bengt hade lagat en jättegod Rådjurssadel , mums. Här var det full fart och eftersom vi har ganska litet så fick Tuva vara på hundpang några timmar. Och som förra gången ( fast det var ett nytt ställe som ligger närmare) så fick hon beröm: hon är verkligen cool, och lugn, skönt att höra. På söndagen skulle jag hämta Gunnels Hhund Gunnar som fick följa med oss ut , vi gick "draget" rundan och dom funkar så bra ihop, G var lite undrande först men efter stt tag så sprang dom och hade så kul, dom gillar verkligen varandra. Efter den promenaden så tog jag med "gamlingen" Solo så han också fick gå en promenad, och varför det här då? ju Gunnel är i Trondheim för att para en tik, så då har jag åtagit mig att gå ut en promenad per dag med Hundarna, få gå två omgångar för jag vill inte ta med alla tre , känns lite vågat. Så det blir 2 timmars promenad för Tuva på en gång dom här dagarna. Igår Söndag träffades vi hos Malin Å för pa,trullstigsträning Catharina och jag hade redan innan bestämt oss för att vi skulle ses, så då hängde dom också med på träningen, både Nikki och gulliga Uzi var jätteduktiga, tänk när jag träffar Uzi så känner jag så starkt, jag gillar verkligen den hunden hon är så go, Uzi har ju varit mycket hos oss tidigare. Vi hade jättetrevligt men kallt! Brrr... jobbade natten som var och har 3 nätter kvar och imorgon går vi dubbla promenader igen hoppas det inte blir för kallt. Tyvärr bliev festen på klubben inställd , lite synd , hade varit kul . Tuva och jag har ått vår kvällspromix sedan har hon lekt med Husse som vanligt och ligger nu lugnt , hon vet när jag ska jobba , hoppas jag hinner köra ett träningspass med Tuva imorgon.