söndag 9 oktober 2011

Spår

Igår efter jobbet så tänkte jag att jag ska lägga ett spår till Tuva i närområdet och en bit på asfalten för att se om hon klarade det. I början var det gräs och när det övergick på asfalt så hade jag kort lina och det märktes att Tuva tog för givet att spåret ska gå i gräs och ville gärna gå åt sidan, men jag visade på och gick nära henne och hon fixade det jättebra tycker jag för att vara första gången. Det hördes hur hon fick jobba med näsan , men höll sig bra , vinkeln och övergång till gräs blev lite slarvigt men det berodde nog på att vinden kom så att hon genade, spåret låg ju inte så länge men Tuva fixade det galant och hittade 5 apporter. Hade tänkt göra ett spår i morsse igen på enbart asfalt men var för trött , så vi nöjde oss med en dryg timmes promenad, inbillar mig att hundarna kan bli noggrannare om man tränar på asfalt. Tuva har blivit så duktig när vi möter hundar och människor bryr sig inte men det är ju bara en tidsfråga innan alla hundar blir kul pga löpet. Nu stundar en natts jobb igen.