fredag 7 oktober 2011

Höstrusk

Ja nu har det börjat! Regn, blåst och kallare temperaturer.....brrrr.....Vill gå i ide till våren.Hur som helst så har veckan varit ok tills idag, har tränat en hel del med Tuva , som börjat löpa så vi har ingen tävling på gång nu. Hoppas det kan vara lite orsak till att Tuva har strulat en del på tävlingen i Söndags, där vi återigen lyckades med bragden att få ihop 223,5 poäng! Tuva satte sig inte vid mottagaren på budföringen så då nollade vi det, Faan! Spåret gick verkligen super , det har verkligen lossnat 10:or fick vi på det men så har vi ju inte hoppet och då är det verkligen tight för att klara uppflyttning. Jag och Gunsan var på klubben och tränade i Onsdags , Tuva var duktig liksom Yatzy, hon hade Rasken med sig , han behövde lite tid på sig att vänja sig vid Tuva men sedan funkade dom hur bra som helst och lekte med varandra, det är ju så tidigt i löpet så det var bara i början som han var intresserad. Onsdag kväll hade vi Tävlingsledarträningen på klubben så då blev det lydnadstvåan , Tuva var så glad så stanna på inkallandet ville hon inte men apporteringen , jättebra! Det kommer nog , varit bra att träna med jättebelöning fast tempot är i slomotion, förhoppningsvis så upptäcker Tuva att det är ganska kul och om man snabbar sig och hämtar apportbocken så får man snabbt belöningen. Det blev två träningar samma dag men det bekom inte Tuva, kul. Igår så lade jag ett spår i skogen, gick slingan först och släppte på Tuva sedan och hon var jätteduktig och hittade alla apporterna( 4 st) spåret var ca 500 m. Känner att jag vill utveckla Tuva mer i spåret och inte bara lägga fältspår. Det var meningen att Lena och jag skulle ha tränat lydnad igår kväll men vi ställde in pga att det började ösa ner på sena em. Men jag tvättade mina köksfönster och städade av golven så lite nytta blev det. Nu sitter jag och väntar på att kl ska bli halv ett , jag ska lägga spår till Märta och Lotus , hoppar Tuva idag tänker lägga ett spår imorgonbitti till henne när jag åker hem från jobbet ska då lägga ett spår i området här får se hur hon klarar det. Just nu regnar det , hoppas det upphör inom en halv timme det börjar iallafall ljusna på himlen. Efter spåret ska vi gå en promenad i Draget . I helgen är det jobb fyra nätter framåt. Trevlig helg till er som orkat läsa inlägget.