onsdag 12 oktober 2011

Onsdagsträning bla.

Idag så gick Tuva och jag Draget rundan men vi gick en annan skogsrunda "bakom" kalhygget, vilken fin skog och vi hittade Trattisar, och det var kul eftersom jag först åkte till Häggeby men där var det jakt så vi fick ändra planerna , en halv systempåse blev det iallafall. Den fick Lena W för jag har så mycket svamp redan , men det är skönt att bara lufsa i skogen. Jag hann städa av lite innan min arbetskamrat Ann-Cathrin kom på en fika , jättetrevligt men det kunde ha slutat illa. Tuva blev så glad så när A-C stod på trappan hoppade Tuva upp på henne och det blev platt fall kan man säga ( tur det gick bra) Ann Cathrin balanserade men hamnade till slut på alla fyra, ett gott skratt fick vi och A-C fick skitiga byxor i leran , men som tur är så har hon humor och det blev ju inga skador som tur var. Efter fika så stack Tuva och jag till Teknik och promenerade sedan stack vi till Upplands Väsby BK , där Lena W skulle träna med duktiga Nina så jag passade på och som vanligt så skötte sig Tuva jättebra trots löp. Vi tränade i 2 omgångar , mest linförighet. Och det som gjorde mig så glad var att hon hur lätt som helst hoppade över hundret som stog på planen , visserligen med bara 2 brädor och utan att jag sade någonting , men kastade bollen och berömde . Vi tittade på Märta som var jätteduktig och Tuva blev laddad som bara den , jag som bestämt mig för att inte träna hopp alls innan våren, MEN jag provade ändå när dom andra snackade att gå mot hindret som hade 4 brädor och utan match hoppade Tuvis gullungen över YES! Hurra vad jag blev glad, bollkast och2 hopp , lugnt och fint utan krav , hon var inte ett dugg rädd och det var ändå i Väsby som hon fastnade med kopplet i hindret och fick det slängande efter sig, inte platsbetonat iallafall. Det finns alltså hopp. Jag ska inte träna det här något särskilt utan när det känns som Tuva är i rätt författning och utan kommando och kravlöst. Men det kanske löser sig så småningom, glad blev jag iallafall. Här nedan bilder på Ann-Cathrin, kul!