lördag 29 oktober 2011

länge sedan sist

Ja vad har hänt sedan sist? Tuva har löpt , så vi har legat lågt med träning , men kommit igång nu igen. Idag efter jobbet lade jag ett spår på stubbåker, det fixade Tuva jättebra, 5 pinnar och 3 vinklar. Sedan gick vi vår promenad i Techmarkerna och där finns ju bara såååå mycket svamp så jag var ju tvungen att ta dom påsar jag hade och plocka. Vi hittade 3 l trattisar och 2 l Svart trumpetsvamp. I Torsdags var vi hos Ida och Jonas , vilket ställe dom hyr, toppen fint och dom har varit så duktiga, Jonas har verkligen fixat . Kakelugn som brannn och dessutom en jättetomt med egen Appellplan där vi tränade efter promenad. Hundarn askötte sig bra tycker jag. I början av Tuvas löp så tränade Lena W , Anneli och jag spår och uppletande, Gunsan och jag har varit ute och gått och tränat. Jag och Anneli gick i Måndags promenad i vår Vildsvinsskog för Lotus gillar inte doften något vidar men han hade fullt upp med Tuvas lukt så det bekom honom inte något särskilt, Tuva blir helgalen av lukten och skulle säkert sätta efter dom om hon var lös.Ni kan se på en bild här nedan vad dom ställer till med och det är alltså inom "vårt" hemområde! Usch snart har vi dom på tomten. Linus har fyllt tre år så vi har varit på kalas där, och träffat alla våra härliga barnbarn. Imorgon kommer Kevin och ska vara här i 3 dar , det är ju höstlov. Nu ska jag till jobbet , lite bilder nedan ifrån veckorna som förflutit, ni som inte orkar kolla på våra ungar får fortsätta att racka ner så kommer det fler hundbilder. Som vanligt blir det så himla långt mellan bilderna , men fortsätt racka ner ( om ni vill alltså) så kommer det bilder även om man tror det bara är blankt.Ha en skön Lördagkväll och ställ om klockorna! Så här ser det ut efter grisarnas framfart


Ida peppar Valle





Valle i rutan, supersäker







Inkallande, full fart.






Tuva springer budföring













Nu blir det tårta.Linus blåser














Loke, Engla och Nore
















Brorsorna Kevin och Linus













Tuffa grabbar!





















Tuva i full fart att leta efter föremål





















Yes!





















Godis som belöning såklart



























Märta kollar vart det kan ligga något































Gäller att använda näsan
























Nu är Märta klar
































Tuva och Husse leker




































































Jobbarkompisens fall igen, kul tur det gick bra






































Tuva väntar på att få komma ut och gå









































Gunsan och jag ute och går






































Nu ska vi åka och käka














































Mums en hamburgare, Gunsan stoppar in