onsdag 29 december 2010

ledig

Jaha nu har jag gått av mitt pass efter 3 nätter och jag kan säga att imorse när jag kom hem var jag så trött så det är inte sant, jag tog hundarna "bara" runt huset för att sedankasta mig isäng! Har nog aldrig hänt förut, brukar alltid gå en promenad med hundarna innan jag lägger mig. Men tänkte som så att när vi är lediga så tar vi ju det lugnt och kommer inte ut förrän vid elva tiden, så det borde funka, problemet är att Bella vägrar göra ifrån sig på tomten hon bara kissar. Men jag tänkte at då väcker hon ju mig, jag somnade direkt! Vaknade Halv två!!!Hundarna dom snarkade bredvid mig vilken tur. Jag stack iväg till klubben och gick promenad den är ca4,5 km. sedan tränade jag Tuva , främst på vänstersväng, jag har hittat mitt"utställningskoppel" som är kort och jag kunde få henne hyfsat att bara flytta bakdelen . sedan gjorde jag ett ställande , superbra! En inkallning, vi passade på att göra några hopp, inga problem, och sist men inte minst framförgående som gick SUPERDUPER bra!!! Yes! Duktiga Tuva! Vi hade lite repetition igår kväll när Lena W och jag träffades och tränade lite, Märta duktig som vanligt och faktiskt nöjd med Tuva , igår körde vi linförighet utan vänstersvängar, inkallning , läggande ( jättebra) framförgående när Lena går framför mig ca 15 m. så Tuva får lite drag , så har jag tränat plus att jag har använt mina markörer, och det har definitivt gett resultat!Ida kom en sväng och tränade och Valle var duktig , hade fin kontakt tills vi sa att Ida skulle titta mer rakt fram och inte på hunden, MEN det är inget bra på Valle för han började genast slarva i kontakten! Jag tror att Ida måste ha den där kollen på Valle annars blir han för " egen". Vallepojken är Vallepojken helt enkelt. Men jag tror att Ida tyckte det var ganska ok ändå för det var ju länge sedan dom tränade. Duktiga Ida har bara 2 dagar kvar på sin praktik och är i stort sett färdigbakad sjuksköterska! Grattis till det! Imorgon ska jag träa ett kort pass med hudarna när jag varit ute och städa, för att jobba ett bytespass imorgonnatt, Men är ledig Nyårsaftonen,vi ska käka gott och ha det skönt, kanske basta? Vi får se........ GOTT SLUT TILL ALLA och ETT GOTT NYTT ÅR!