lördag 1 januari 2011

Nyårsdag

Idag är det dagen efter så att säga! Igår tog vi det lugnt, firade med god mat som Bengt fixat: oxfile´provencale´, mums mycket god vitlök! Västkustsallad till kvällen. Hundarna var ute på morgonen och em. liten sväng vid 8 tiden, vill inte att dom ska utsättas för smällare i onödan! Bengt gick en sväng med dom kl. 1 inatt så det gick ingen nöd på dom alls! Dom fick varsitt ben ca kvart i tolv och märkte inte alls att det smällde ! Skönt , man visste ju inte med Tuva, förra vintern när hon var med mig på jobbet ( inte nyår) så var det några firare som smällde raketer med stjärnfall mot mörk himmel och Tuva blev så rädd! Så jag har väl inte varit orolig men ändå , man har ju tänkt...... Men ingenting! Skönt! Vi skålade i Champagneinför det nya året. Idag har vi klufsat runt i snön! VILL INTE!!!! Hundarna gillar det , dom leker och har kul, själv blir jag svettig, men det har ju sina vikt orsaker?! Vi gjorde ett litet träningspass på parkeringen, hade inte så mycket godis med mig men .....lite lek så. Under promenaden så var det någon som sköt upp sina "restraketer" Det smällde och smattrade MEN vad skönt , Tuva och Bella lekte med en stor pinne och lyfte inte ens på huvudet! Känns bra, jag ska träna platsliggande med skott i vår, tänkte att vi kanske ska tävla lägrekl spår på Rasmästerskapet i September!( Men först ska vi klara att bli uppflyttade i appellklass på hemmaklubbens tävling) Hoppas någon av FEtzerhundarna kan vara med där också? Jag ska boka stuga i god tid. Vore kul att campa ihop? Tänkte mig ErisöreCamping på Öland där dom tillåter hundar. Nu ska vi värma Sjömansbiff från i Torsdags , mums . Imorgon ska nog Gunsan och jag gå och se Änglagård 3 innan jag ska jobba! GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET ALLA!