fredag 17 december 2010

Snö

Snö, snö, snö........ Missade ju tiden hos frissan igår, skulle parkera och sticka och handla när det blixtrar till! Var det inte idag jag skulle till frissan? kl 10.00 och nu var kl. kvart i....Jag som inte kan skulle vänta på att snöslungan skulle komma med 30 min inställelsetid.Jäklar , men som tur var kunde jag ändra tiden till idag kl.800 på morgonen , men fy vad jobbigt det är att gå upp så tidigt!! Men tanken på att kunna lägga sig igen när jag kommer hem hjälpte ju.... Klippte mig ganska kort idag, satt där och snörvlade och nös och hostade, men nu är jag slingad och klar, och som vanligt köpte jag shampo som inte har Willypriser precis, allt går att sälja med mördande reklam eller? Men nu när jag käkat frukost tror jag att jag sticker ut med hundarna innan vilan. Kan ju tyckas slött men jag ska jobba inatt och nästkomande 3 nätterna så det känns som det är ok. Jäkla Tuva har lyckats få tag på mina sista fingervantar och tuggat sönder dom, suck! nu när jag går ut blir håret blött och kommer inte se ut som innan. Tänk den glädjen som varar för evigt! Igår gjorde jag köttbullar på 1 kg. köttfärs, gjorde små med grädde i , mums.Ska lägga in sill i helgen . Henkan ringde och vill till Willys och handla imorgonbitti, jag får ta det efter jobbet direkt dom öppnar ju 8.00.Tar nog Bella med mig inatt så kan jag rasta henne i Kungsängen imorgonbitti och när jag kommer hem får jag ta Tuva och gå en sväng, tror det blir bra att ta dom lite var och en lite mer regelbundet, för Tuva är hopplös och dra i kopplet och när jag blir arg blir Bella så låg , stackarn. Hon är ju så lätt och lyder så bra men förarvek så hon tar åt sig när jag säger till Tuva. Nej lika bra man slänger på sig nu då och pulsar runt i Draget. Ida har nog inte hunnit vara där ännu och spårat så jag lär få göra det. det låter ju också som om snön får ligga kvar över jul, det är ju ok. men det räcker nu.Lär inte hinna skriva mer i helgen så ha en trevlig helg ni som läser det här.