torsdag 4 februari 2010

veterinären

Ikväll har vi varit hos veterinären för vaccination, det gick ju såklart bra, Olle är så noga han lyssnar på hjärta och kollar öron, hals , ögon m.m. allt var ok.Tuva sa inte ett ljud när hon fick sprutan! Vi var med om ett tillbud på väg till vetten, en bil framför skulle svänga vänster och jag låg en bra bit bakom, bromsar in lite och VE OCH FASA! jag bara glider.... sååå halt! Usch jag fick sladd men lyckades få bilen på vägen igen men gled in i bilen framför. Som tur var verkar det inte ha blivit någon skada alls , det var en buss av något slag , inget på min lilla swift heller.... Tur man höll avstånd och låg fart. Men vad läskigt det är när man inte får fäste! DUBBDÄCK säger jag bara, det enda som hjälper vid halka! Och det vill dom förbjuda?!!! Jag har vägt Tuva idag också, 11,5 kg! Upp 1,4 kg på en vecka? Samma våg som förra veckan så det stämmer nog, det känns när man lyfter henne, ändå äter hon inte så där jättebra, kommer inte kunna öka maten när hon är 3 mån. Men det gör inget hon är fin i hullet( tyckte Olle också) Bella går här med sin pip och försöker få Tuva att jaga henne men Tuva går inte på den , hon hoppar hellre upp och nafsar Bella stackaren i läpparna. Nog för idag, Gudrun