onsdag 3 februari 2010

lite läsning

Idag snöar det IGEN!! Suck! Ja , ja , det är bara att gilla läget..... Det gör både Bella och Tuva iallafall. Det märks att Tuva vuxit för nu hoppar hon hur lätt som en plätt i snön trots djupet! skulle ha vägt henne idag men det blev inte tid för det! Tuva har varit med mig på jobbet i tre nätter nu, och det funkar så himla bra, tråkigt för Bella bara som är van att följa med mig, hon vet ju precis vad det handlar om när jag packar min väska. Till helgen hoppas jag hon kan följa med ett par nätter , då är Bengt hemma. Vill inte lämna Tuva hemma själv på morgnarna ännu och det blir ett glapp när Bengt stuckit till jobbet och innan jag hunnit hem. Samtidigt är det jättenyttigt för Tuva att vara med själv och inte få hjälp av Bella dom har blivit jättebra kompisar , och jag måste ju säga att Bella står ut med mycket! Tuva börjar visa sitt riktiga jag mer och mer.... Det blir inte helt lätt tror jag, men hon är toppenrolig, men med en egen vilja ! Igår var det kloklippning , gick bra till sista klon då hade Tuva fått nog tyckte hon! Men jag gav mig ju inte utan klippte den också såklart! När Tuva somnat idag på FM så gick jag ut med Bella, tänkte att vi ska gå en runda vi inte gått sedan det blev snö, och det gick ju bra ibörjan fick vi spåra men sedan var det någon som gått innan oss, vi pulsade på sedan tog stigen slut och vi kom fram till motionsspåret och då fick jag för mig att jag aldrig brukar korsa det utan gick till Vä, fast Bella tänkte gå åt höger! Jaha vad händer ? Helt fel såklart så det blev en runda minst 1 km. längre i packad djupsnö, Pust! Man ska lita på sin hund ! Att man aldrig lär sig! Duktiga Bella. Senare idag har vi varit hos Valle för att Tuva ska känna sig hemma där ifall vi behöver hundvakt och för att hon ska vänja sig med kattorna. Stackars Valle , han vill ju så gärna leka med henne , men är ju alldeles för tung, inte lätt när det lilla monstret hela tiden försöker få igång honom! Efter fika och jättegoda hembakta bullar och kaffe så gick vi ut och tränade med Valle och Bella, jag har ju i ett svagt ögonblick anmält Bella till tävling i Bro den 14/2! Hur ska nu detta gå? Resultatet idag var väl lite blandat , men vi var ganska nöjda ändå! Nu ska jag kollapå Halv åtta hos mig , sedan blir det sängen tidigt efter en runda med hundarna , sov inte mycket idag.