onsdag 17 februari 2010

Äntligen

Äntligen är det Torsdag morgon...... Nu har jag 8 nätter ledigt efter 5 veckors nattjobb. Tuva har varit med mig som vanligt, igår var hon helvild tur hon kan röra sig ganska fritt. Sedan i Söndags har det inte hänt så mycket, snön faller , suck! Har varit trött efter mina pass och tiderna blir ju lite förskjutna nu med valp i huset. Kommer ofta inte i säng förrän ca 11-11.30, sover sen till ca 15-16 tiden och då känns det som man inte har mycket tid innan det är dags att sticka till jobbet igen. Önskar man hade råd att gå i pension nu. Men har iallafall tränat med Bella och jag tränar lite varje dag med Tuva också, sitt stanna kvar , inkallning , kryp och lämna över spårpinne....allt på lek med mycket belöning såklart, det gär jag med Bella också även om jag ställer lite mer krav på henne. I Tisdags gick det riktigt bra med kloklippning på valpen, jag tog bara fram , ska ta bak idag och Bella ska också få klorna klippta men det brukar framkalla en del svettningar.....Tänk att mina hundar aldrig kan vara lugna när man klipper klorna? Beror säkert på mig. Ska börja min privatträning med Bella på Onsdag hoppas jag får något bra tips på hur vi ska komma tillrätta med Fjärret och lite annat. Toyo är opererad och det har gått bra så här långt, men det var mer skadat än dom först trodde... han kan nog inte fortsätta som Tjänstehund tyärr , men jag är glad att Toyo bor hos Roger och Kerstin som tar hand om sina hundar på ett föredömligt sätt! Nu på morgonen var Tuva lite dålig i magen, det är första gången sen hon flyttade hem till oss men hon käkade tuggben plus att hon fick lite rester , blev nog för mycket. Nu ska vi ut i snöfallet , sen ska jag sova lite . ha en bra dag, Gudrun