fredag 2 december 2011

advent

Efter 4 nätters passet skulle jag försöka hinna tvätta fönster och byta gardiner innan 1:a advent, jag hade köksfönstrerna kvar , på Onsdag em skulle jag hämta Linus som skulle vara hos oss ett par dagar för att dagiset hade planeringsdagar och var stängt. Tänk förr i tiden då man var lite alert! ? Eller så prioriterade man "fel" saker? Vad vet jag? Hur som helst så hinner jag aldrig med allt nu förtiden. Då .... skurade jag kök och rum , torkade luckor varje vecka , hade fullt med energi, skötte ungar, hundar och städning plus jobb , m.m. Men nu???? Tiden bara liksom rinner genom fingrarna, men en VIKTIG iakttagelse: Allt rullar på ändå och vi mår egentligen ganska bra, även om man tänker på hur det var...... Hör med andra i samma ålder och det är som tur är lika för dom , man orkar helt enkelt inte att fixa med allt. Man får helt enkelt inse att åldern tar ut sin rätt , eller så är det så att man prioriterar annat, som LIVET tex. Man vet ju aldrig hur långt det blir.......Hur som helst fönstrena i köket blev fixade med gardiner från 80 talet i ena fönstret, kände för vitt i år... har två fönster men kappa ( som är köpt på BoW ??!!!) för ett . Men vad gör det? Köpte ett par gulliga8 tycker jag) kappor på Hemtex och hängde upp i det andra fönstret. Finns någon som läser min blogg och som vet någon som har samma kappa med Carl Larsson motiv på ca 2m så är jag intresserad. Allt gammalt kommer ju tillbaka , och Shit Pommes Friets jag gillar dom, så modernt eller ej vem bryr sig? Sedan på Onsdag hämtade jag Linus och Tuva blev som vanligt överlycklig , hon älskar verkligen ungarna, vi var ute i skogen, i trädgården och på Fredag åkte vi till Lena L och hälsade på Grimar , Carolinas fina häst. Linus vågade inte rida men klappade hästen och vi hade med oss lite morötter och hårt bröd som han gillade. Sedan låg det 5 nätter för mig att jobba, bara att inte tänka för mycket på det utan räkna ner natt för natt. På Lördag hade vi träning på Bro-Håbo och jag kände att vi behövde hänga på för att vi har varit lite "slöa" sedan tävlingen.Träffade LenaW , Anki , Anneli och Nina , innan träningen hade Tuva och jag gått vår promenad på en timme. Tuva hoppar !!! Yes fullt ös men jag har inga krav alls , bara strömhopp med godis slängd som belöning , men Tuva är mycket mer avslappnad, och som Nina sa att det är viktigt att jag har inställningen och förbereder Tuva på att nu ska vi ha kul och hoppa! Jobba, Jobba... Onsdag morgon kom Lena W med SötMärta till mig på jobbet, Märta skulle vara hos oss till Torsdag em för det var något besök på Lenas jobb, inga problem Tuva och Märta är verkligen kompisar och Märta kom ihåg sedan sist hon var här så dom var båda lugna efter promenaden och jag kunde få sova lugnt, igår gick vi en låååång promenad, sedan skjutsade jag Gunsan till Enköping för att hämta sin nya bil som hon köpt, en Fieste som är jättefin! Innan hann vi gå på ÖB och slösa bort lite pengar! När jag kom ut från Coop så regnade det , nästan snöblandat, tänkte att jag går ut med hundarna direkt när jag kommer hem , innan regnet kommer till Bålsta! Vi gick " Tekninrundan" som är 2 km lång, vi skulle ha tränat Lena och jag men vi ställde in för det ska ju kännas bra med vädret och humöret. Idag så var Gunsan och jag och tränade , Tuva duktig sedan stack vi till Barkarby och handlade julklappar, stackars Gunsan som jobbat 2 nätter, hon sover nog sött nu. Ja och så har man spenderat en massa pengar , men ganska klar nu med klapparna! Fick god mat av Bengt när jag kom hem och efter promenad och datorn så blir det nu Idol!Imorgon så ska LenaW , Anneli och jag gå spår med hundarna , får se hur det går...... Lite bilder under veckan....., som vanligt stort mellanrum. Mitt ena fönster köket

Den här kappan är gammal... någon som har den?



Linus och Bengt på golvet , leker med bilar





Laddar aktivitetsbollen med godis till Tuva







Vispar grädde till våfflorna









Leker med Tuva











Matar Grimar













Klappar Grimar , men vågar inte rida















Nina med sin trevliga labbe

















Anki och jag , med Tuva



















Lena och Märta





















Tuva hoppar !!! Jättebra!























Vi går fot

























Märta och Tuva



























Tuva och Märta