fredag 9 december 2011

snö?vad är det?

I Lördags var då jag , Lena W och Anneli och spårade med våra hundar, Alla hundarna spårade jättebra: Märta full fokus , går i spårkärnan och fixade vinklarna super! Lotus lite lugnare men stabil i spåret och fixade spetsvinkeln som ingenting. Tuva sedan då? Hon hade väntat ett bra tag , och var laddad till tusen, full fart i spåret, tog alla pinnar utom en. Hon tappade spåret lite på ett ställe , där tror jag nästan att jag var väldigt nära Märtas spår har ju aldrig riktigt koll på var jag går , jag fick slutet på ett helt annat ställe än jag tänkt. Nåväl jag lät Tuva jobba och hon hade snart fått upp spåret igen, tror det var där hon missade pinnen. Ganska bra ändå för jag såg direkt när Tuva missade , spårade på ett helt annat sätt. Bra att ha i minnet när vi ska tävla så småningom. Gick av från jobbet Onsdag morgon, skönt nu är jag ledig 1 vecka, sedan jobba 1 natt , ledig Torsdag för Lena L, hennes Mamma och jag ska göra vår årliga Ålandstur med Eckerö linjen på Fredag, äta gott , handla och ha trevligt. Jag har fått upp lite tomtar ute och lyktor så nu är det ganska mysigt trots avsaknaden av snö. Var så kul för Charlie ringde i veckan så vi träffades igår och lade spår i Rösaring, strålande väder, kul att träffa Ruben igen, han hade verkligen vuxit och samma härliga temperament. Charlie gick ett spår till Tuva, gulliga hon, jag gick ett spår till Ruben med 1 vinkel inte så lång och med 2 föremål, en "pinne" det har dom inte haft i spåret föut men Ruben gick jätteduktigt, fixade vinkeln och hittade apporterna , Charlie är ju jättebra för hon visar verkligen hur bra det är för Ruben att ha hittat något i spåret, dom har ju faktiskt vunnit en miljon !!! Viktigt med mycket beröm vid apporterna så längtan finns att vilja gå spåret så man hittar det där roliga. Ruben fick gå ett litet spår till , han var lika duktig där, jag tappade såklart min vante vid vinkeln men det gjorde ju bara att Ruben fick ett föremål till. Tuva fick gå sitt spår och hon hittade alla pinnar, fick lite doft på vilt en gång men jag såg det och hon fattar verkligen nu när jag kommenderar henne " spår" , då blir det : aha visst ja och så fortsätter hon, jag är jättenöjd , hon har verkligen fattat och hon tycker det är jätteroligt! Efter våra spår så gick vi en promenad och sedan fikade vi innan vi var nöjda, en mycket trevlig fm.Synd bara att syrran inte kunde vara med , Yatzy stackaren haltar, får bli nästa gång. Jag kände inte att det var dags att åka hem det var för vackert väder för det så jag stack till Kungsängen och gick " Rankhusrundan "på en timme, så härligt. Sedan tänkte jag : att när jag ändå är i farten så sticker jag förbi klubben och tränar lite lydnad på vägen hem. Tuva duktig och vi var väldigt trötta och nöjda . Jag städade av lite och pyntade lite till hemma , snart klart nu. Klär nog granen i helgen , på Söndag kommer barn och barnbarn för vårt årliga julbord tillsammans på Bålsta Gästgivargård , men först på Lördag ska vi höra och se Paul Mc´Cartney på Globen , ska bli jättekul, Henkan här och tar hand om hus och hund.Nu ska vi gå ut Tuva och jag , blir inga 4 timmar idag , regnar och blåser , usch! Vill hellre ha lite snö om det nu ändå skall vara nederbörd.Lite bilder från igår , lite oskarpa . Full fart på Ruben











Här har han hittat min vante som han helst vill behålla , men Charlie körde byta grejer metoden så jag fick snabbt tillbaka den







Ruben 6 mån.