söndag 10 april 2011

lite av varje

Vckan som gått har inte varit så lyckad för Tuva, i början av den så lade jag ett spår som gick jättebra, men dagen efter så lade jag ett spår till med en vinkel. Tuva gick ut väldigt bra, hittade apporten , men sedan var det stopp! Tuva bara stod och ville inget mer, suck! jag tror det är löpet , när vi kommer in så vill hon bara ligga . Trodde hon var sjuk ett tag men så rätt som det är så ska hon uppvakta Bella som hänger på som den värsta hane. Ligger lågt med träningen en vecka till tror jag. Vi har cyklat och det går jättebra, dessutom är jag förvånad att Tuva går med på att ha sitt tikskydd på sig, trodde hon skulle tugga i sig det men inte......Igår ( Lördag) så kom Henkan med familj hit en sväng, efter lite våfflor och kaffe så var vi ute i trädgården hela tiden, det blåste en hel del men i lä s värmde solen emellanåt. Bengt beskär våra äppelträd och Henkan släpade ris, jag grävde lite i potatislandet, vi spelade fotboll och lekte kurragömma m.m. Sedan grillade vi korv , trevlig dag. I dag har jag provat att tävla med Valle lydnadsklass 2, han var superduktig, glad men lite vä laddad. han fick bra betyg, men vid inkallandet så kutade han så snabbt så när han väl stannade hade han skuttat många steg för mycket! Synd , hade räckt med en 5a. Fjärret lade han sig för snabbt i växlingen , han var så laddad. 9 i helhet . Duktiga Valle , hellre att missa när han är så glad än tjafs som han också kan få för sig. Så Ida kan vara stolt över honom, där hon ligger och solar på båten i Karibien..... Nu hoppas jag snart att Tuva blir "med" i verkligheten igen så vi hinner träna lite innan appellen. Här nedan lite bilder ifrån Lördagen. Tuva I väntan på korven
Lite fotboll
Glass
Trädklättring
Linus som inte var helt pigg, förkyld!
Henkan släpar grenar.