måndag 4 april 2011

spåret

JAHA!!!! Spår ( läs inlägget innan) Kul jag släppte å Tuva och hon spårar och var laddad innan vi började.Jag hade elstolpe som riktmärke och vinden kom lite från vänster så jag tänkte att jag kan acceptera att Tuva går lite vid sidan, hon drar mer lodrätt åt höger , nix tänkte jag fel , hämtar in henne ser stolpen framåt neej, fel. tillbaka igen , tuva vill inte mer , jag går lite framåt i spåret Tuva vill åt höger.... suck! Nu måste vi ha motivationsspår igen...... Tänkte ändå att jag borde hitta apporten för dom hade jag koll på , men inte nej då !!!! Som en blixt från klar himmel! Det är ju fel elstolpe jag gick ju närmare vägen!!!!!!!ser 1:a apporten, så jag backar ca 20 m och låter Tuva ta spåret vilket hon gör!!! Hittar pinnen , duktig vovve och går sedan spåret rätt och tar även den andra Apporten! Yiippiii! Mycket beröm, hoppas nu inte jag sabbat ......Jag är HOPPLÖS!!!!!! Måste ha koll på spåret, men ändå glad att Tuva ville gå rätt från början, duktiga vovve!!!! Finns hopp för henne , värre med mig! Nu försöker vi ett spår imorgon också !