tisdag 3 januari 2012

Nytt år

Önskar alla ETT GOTT NYTT ÅR! ,mellandagarna var lugna, lade spår till Tuva , tränade lite lydnad annars inget särskilt , ja jobbat också såklart. Så kom då Nyårshelgen, jag jobbade såklart hela helgen och det var ju lika bra för Lördagmorgon så ringer Bengt och säger att han spytt hela natten! Hjälp får inte bli sjuk , finns inga vikarier att få ag på på nyårsaftonen, Jag klarade mig Nyårsaftonsmiddagen blev inte oxfile som tänkt utan te och skorpor! Inget synd om mig för vi fick smörgåstårta på jobbet det dög bra. Det funkade bra för Tuva på Nyårsaftonen , hon är ju skottfast men det kan ju bli för mycket ändå och det vill man ju undvika. Jag och Lena W gick promenaden på klubben på morgonen och sedan tränade vi lite , dom var duktiga både Märta och Tuva. på eftermiddagen gick jag en runda till , det smällde en del men Tuva bryr sig inte som skönt är. Jag drog ändå för gardiner och Bengt fick ta fram ett märgben halv tolv så det hade gått jättebra. Tuva tuggade ben och brydde sig inte alls, så skönt! På Nyårsdagsmorgonen när jag kom från jobbet så lade jag ett asfaltspår som Tuva fick gå utan någon längre liggtid, hon är jätteduktig , jag fick visa på några gånger innan hon fattade att hon skulle spåra i hemområdet och på gatan!? Lite störd av småfåglar i början men sedan så när hon väl fick fäste på spåret så gick det ganska bra , fick mana på lite men hon tog sig til apporterna , vinklarna lite strul , svårt att veta var jag gått exakt, men hade lite riktmärken som spricka mitt i gatan och 30 målningarna, så jag hade ganska bra koll. Man ser och hör hur hon får jobba nycket intensivare på asfalt med näsan . Natten till Måndag på jobbet vad händer? Jo jag börjr må illa , tänkte att nej, det är nog inbillning, men icke! Maginfluensan ett faktum! Men vart ska man ringa om man blir sjuk på natten? Ingen info någonstans så det var bara att stann kvar då vi MÅSTE vara två på huset på natten, som tur var så jobbade jag med en jätteduktig vikarie som tog hela morgonrundan själv och hjälpte dom som man kan vara en person hos! Ville ju inte smitta pensionärerna i onödan.halv sju kom en tjej som jobbar dag så jag kunde åka hem, äntligen! Jag har sovit ett dygn isträck, bara varit uppe då jag behövt spy och "skita".Usch! Hög feber , men idag så känner jag mig bättre, som tur är så brukar ju maginfluensa gå över ganska fort. Duktiga Tuva låg lugnt och sov med mig, Bengt hade gått en liten runda innan han stack till jobbet kl 5 så hon fick göra ifrån sig. Under dagen fick hon bara kissa en gång på tomten innan Husse kom hem och gick en ordentlig promenad. Idag har jag gått Dragetrundan , träffade Jonas och Vallle och Jonas brorsa med Frallan Eddie så vi gjorde sällskap. Mullrar lite i magen , men jag är feberfri och har fått behålla te, blåbärssoppa . Nu ska jag bädda rent så man blir av med bacillerna där, vädrar täcken och kuddar. Snart kanske man borde förbereda vad man ska ha med sig till Kanaris , börjar ju närma sig. Men det blir väl som vanligt dagen innan! Längtar ..... tur man blev sjuk nu och inte då.......