måndag 10 januari 2011

vardag

God fortsättning till alla, nu har snön minskat lite, men ändå , när man väl börjar vänja sig och kan gå sina promenader där man trampat upp fina stigar tillsammans med andra hundägare så.... aldrig är man nöjd. Kunde ha regnat ett par dar så snön försvann nu blir det bara halt! Vi har jobbat ( som vanligt) tränat lite, funderade på att anmäla till Bro och tävla med Tuva men dessvärre har hon skadat sig. Vi har varit ute och kämpat i snön , en dag sprang hundarna verkligen så jag tror Tuva blev överans trängd, nu är det vila , hon är så duktig, finner sig ganska bra i situationen, men har blivit klart bättre sedaln igår och då kommer energin som ett brev på posten.Vi har tränat vänstersvängar och vittringsapportering inne idag , för att hon ska få stimuleras lite. Inatt som var fick Bella följa med mig på jobbet så att jag kunde ta ut henne en ordentlig promenad innan jag kom hem till Tuva, Husse hade ju kissat henne kl 5. Typiskt fick vi en boende med hjärtproblem och annat så jag blev lite sen, skulle också åka förbi och köpa Pellets på vägen hem, Men Duktiga Tuva sov i våran säng så det var lugnt. Pratat med Tuvas uppfödare som väntar valpar i Februari , Tuvas mamma ska få syskon till Tuva, gå in på Brumbjörnens kennel och kika. Lite bilder här nedan , den första på Tuva som hittat en läskburk på tomten i mörknet... sedna på våra promenader, fina vinterbilder tycker jag, ibland är vi först att gå i ospårad snö. Bengt som skottar garagetaket, tidigare har han skottat hustaket , det har kommit 40 cm . snö! Tur vi har snöslungan nu.... Spar axlar och rygg! Imorgon ska vi städa ut julen....
Hundarna leker Tuva


Bella



Snövy



Tuva har hittat mina läsglasögon i sängen och det tyckte hon var onödigt att jag ska ha!!!! Jag som börjat bli beroende av dom, bara att köpa nya, tur det var dom billiga.




Bengt på taket







mer skottning



Snövy!