söndag 1 maj 2011

Jaha då var det dags för en lydnadsetta igen, det blev ju inte av att vi åkte till Hällefors för MH idag den 1:a Maj tyvärr, hade ju varit kul men när inte syskonen fick plats på samma så kändes det lite långt att åka och vi har ju fått plats nästa helg. Så då tänkte jag att jag ringer och kollar om vi får efteranmäla till Enköpings tävling, tyvärr var det fullt MEN i Onsdags så ringde dom och sade att vi fick vara med, jag bestämde mig för att det var sista lydnadsettan, fixar vi inte det idag så tävlar vi i 2:an istället ( när vi tränat klart).Det var sju hundar med totalt, jag drog nummer 1 såklart fast det tycker jag är bra. Tuva känns lite "låg" inte som hon brukar, vet inte om det är skendräktighet eller fästinghalsbandet som påverkar henne, Bella är också lite låg och lunkar mest när vi är ute, vi får se.MEN Tuva skötte sig jättebra aillafall, linförigheten kan hon ju bättre men vi fick poäng på allt och 9 på helheten igen! Totalt fick vi ihop 177 p och det räckte till vinst! Hurra och Lydnadsdiplomet är i hamn, YES! Här vår medtävlare Vicktoria med Devarox Dixie som kom tvåa med 171, 5p ( tror jag det var) jätteduktiga och roligt att 2 Rottisar kom 1:a resp. 2:a .Grattis till er ! Vi kommer att ses nästa Söndag då dom också ska tävla Appell på Bro-Håbo, kul.


Igår lade jag ett spår till Tuva , när vi kom dit så kom en Ryttare på häst över åkern, suck! Men jag släppte på Tuva , jag hade lagt ett rakt spår med 2 apporter, ganska ok. fart tog första pinnen , strulade lite på andra påsläppet men kom iväg då!!!!!! Springer en hare upp så det blev ju ett annat intresse för Tuvis så att säga, typiskt!!!! Men jag tog det lugnt och kallade in henne , och släppte på igen , lite vittringsavvikelser men hon spårade ändå frm till sista apporten, så det blev ok ändå tycker jag. Nästa vecka blir det ett par motivationsspår till, och träning på apportering, hopp och framförgående som mest.