onsdag 28 mars 2012

spår

Igår lade jag ett spår till Tuva, hon började bra, irrar lite och där jag tror hon ska vinkla vänster, vill Tuva raktfram , jag blir arg och skäller på henne, som jag INTE ska! Jäkla mig,men T var envis och ok då följer jag och vad tror ni? Tuva är rätt såklart!!!!!!! Ajja mig! Gäller att veta var man går......Hon är väl vid missar 2 pinnar men spårar klart. Idag rastning sedan fixade jag lite i trädgården Ida och jag träffades i Rösaring för att lägga spår och även kolla markerna där. Dom har avverkat massor av skog, men vi kan ha tävlingsspåren där går att ta sig fram...... ska ju "bara" ha 6 spår till tävlingen den 28/4. Tuvas spår då? Inte särskilt bra, hon går hit och dit , emellanåt har hon spåret men Jag tror mig veta at hon var fel i första vinkeln , hon hade svårt där och jag blir vadå??? ARG!!! Det skulle jag ju inte!!!!!!!, jag selar av men ups ! plötsligt har hon en pinne, jag selar på igen och hon spårar på , nu ser jag att hon har spåret , full fart , hittar en pinne , bra, men sedan ? Irrar hit och dit , jag avvaktar följer henne tycker hon går fel , men ser sedan snitseln på slutet, ok bra hon får hitta den MEN det är väldigt vid sidan om! Suck! Men hon fick såklart mycket beröm vi tog oss ju runt. Ringde min syrra och hon har ju såklart rätt som vanligt, jag måste behärska mig och inte bli arg! Tuva löper och har hormonerna lite hit och dit. Hoppas det blir bättre, i höstas var jag helt lugn när Tuva gick spår , så säker, men ok. Snön just borta massor av dofter och väldigt jakt intresserad. Nåväl, Valle gick sitt spår bra , missade ett par pinnar i början men gick spåret bra och tog resten av pinnarna. Tyvärr började det regna så vi gav oss. Vi hade gått en lång promix mdan spåren låg. Nu är Tuva jättetrött.