söndag 19 juni 2011

Regnsöndag

Helgen över och vad har vi gjort? Inte mycket , Lördag var Tuva och jag och gick i draget ,sedan åkte vi och hämtade ett skåp på mitt jobb . Jag stannade kvar i Jakan och passade på att shoppa lite . När jag kom hem så tog jag Tuva på en cykeltur till Teknik , och så fick hon simma i 20 min. Det är så roligt att hon gillar det. Konstigt att hon inte ledsnar på att simma ut och hämta leksaken om och om igen ? Får aldrig det att stämma med apporteringen , det var helt vindstilla igår så den låg bara still ute i vattnet!! ÄR det kanske ändå så att det handlar om samarbetet OCH att jag lägger in krav? Vet inte, ska iallfall träna med snöre på apporten ,får se om det hjälper med lite jaktbytesintresse........Efter simturen , jag tog också en simtur , hur skönt som helst i vattnet, cyklade vi hem och efter halva vägen kom jag på att jag sknade min tröja!!! Bara att vända och hämta den, sen kan jag lova att Tuva var trött och nöjd. Idag har vi verkligen inte gkort många knop, har varit ute såklart , med regnkläder på, sedan var jag hos barnbarnen ett tag medans deras föräldrar var på banken och skrev , dom har fått sin lägenhet såld . Det gick på en vecka med bra slutpris.Skönt då dom redan köpt en ny bostad och man vet ju att inför sommaren så kan det vara lite trögt.Nu har jag käkat middag och ska söva en timme innan jobbet. 3 Nätter nu, imorgon måste vi träna och kanske lägga ett spår om vi orkar. Tuva får gå kvällspromixen med Husse.